24.5 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Meta: Πτώση στις μετοχές κατά 14% – Το Facebook «έχασε» 39,6 δισ.ευρώ

Μείωση κατέγραψε η τιμή των μετοχών της μητρικής του Facebook Meta κατά 14%, μετά την πρόβλεψη για ένα αδύναμο τρίμηνο εορταστικών διακοπών, αλλά και μεγαλύτερες απώλειες από την Metaverse investments το 2023

Η μητρική εταιρία του Facebook, Meta Platforms Inc προέβλεψε χθες ένα αδύναμο τρίμηνο εορταστικών διακοπών, αλλά και σημαντικά μεγαλύτερες απώλειες από την Metaverse investments την επόμενη χρονιά με την τιμή των μετοχών της να μειώνεται κατά 14%. Η αρνητική αυτή πρόβλεψη είχε ως συνέπεια της απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων (39,68 δισεκατομμυρίων ευρώ) κεφαλαιακής αξίας κατά τη χθεσινή χρηματιστηριακή συνεδρίαση.

Στην κορυφή των παραγόντων που δρομολογούν την απογοητευτική οικονομική απόδοση, η Meta αξιολογεί την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, τον ανταγωνισμό με την πλατφόρμα TikTok, τις ανησυχίες για μαζικές δαπάνες στο Metaverse, αλλά και τον κίνδυνο της επιβολής νέων κανονισμών που είναι πάντα ορατός. Η Meta αναμένει ότι το 2023 θα προσλάβει περίπου τον ίδιο αριθμό εργαζομένων όπως και έπραξε στα τέλη Σεπτεμβρίου της παρούσας χρονιάς.

Η μητρική εταιρία του Facebook και του Instagram ξεπέρασε τις προσδοκίες για τα έσοδα τριμήνου, τα οποία μειώθηκαν κατά 4% στα 27,7 δισεκατομμύρια δολάρια (27,48 δισεκατομμύρια ευρώ) για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, έναντι 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων (28,77 δισεκατομμυρίων ευρώ) την προηγούμενη χρονιά.

Το αποτέλεσμα αυτό διεύρυνε την πτώση των εσόδων που άρχισε στο προηγούμενο τρίμηνο, οπότε και η εταιρία κατέγραψε την πρώτη στα χρονικά μείωση των εσόδων της κατά 0,9%, αλλά η μείωση αυτή, ήταν μικρότερη από την πρόβλεψη της Γουόλ Στριτ για μείωση εσόδων κατά 5,6% (IBES, Refinitiv). Παράλληλα, η εταιρία παρουσίασε στοιχεία για την ανάπτυξή της, τα οποία σε γενικές γραμμές συμβαδίζουν με τις εκτιμήσεις των επενδυτών, συμπεριλαμβανομένης και μιας ετήσιας αύξησης των ενεργών μηνιαίων χρηστών του Facebook.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι η υπηρεσία των σύντομων βίντεο με την ονομασία Reels, που προσομοιάζει στη λειτουργία του TikTok, έχει τώρα καταγράψει περισσότερες από 140 δισεκατομμύρια χρήσεις στο Facebook και στο Instagram, με αύξηση κατά 50% σε σύγκριση με τις χρήσεις πριν από έξι μήνες.

Τα έσοδα από την υπηρεσία Reels μέσω του Facebook και του Instagram καταγράφονται τώρα στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια (2,98 δισεκατομμύρια ευρώ). Ο ίδιος πιστεύει ότι η υπηρεσία Reels κερδίζει έδαφος απέναντι στο ανταγωνιστικό TikTok, με τα βίντεο της να διανέμονται μεταξύ των χρηστών για περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο φορές μέσα σε μία ημέρα.

Πιο πολύπλοκη ήταν η πρόβλεψη της εταιρίας για την πορεία των εσόδων της κατά το τέταρτο τρίμηνο που εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων (29,76 δισεκατομμύρια ευρώ) και 32,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (32,24 δισεκατομμυρίων ευρώ) έναντι των εκτιμήσεων των αναλυτών για έσοδα 32,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (31,95 δισεκατομμυρίων ευρώ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ