Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να ενισχύσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών αλλά και το τραπεζικό σύστημα.
Αρχικά, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης θα επιτρέψει στις τράπεζες να βελτιώσουν την επικοινωνία και τη σχέση τους με τους πελάτες τους, εκτιμά ο σύμβουλος εκπαίδευσης τραπεζικών στελεχών και πρώην Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών Δημήτρης Παυλάκης. Παράλληλα, με τη χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης και φυσικής γλώσσας, οι τράπεζες θα μπορούν να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν τις ανάγκες των πελατών τους, προσφέροντάς τους εξατομικευμένες χρηματοοικονομικές λύσεις και συμβουλές.
Την ίδια ώρα, η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει την αυτόματη επεξεργασία και εκτέλεση συναλλαγών, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος για τους πελάτες και τις τράπεζες. Θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση της ασφάλειας στον χώρο των τραπεζών. Ειδικότερα, με την ανάλυση μεγάλων όγκων δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη θα αναγνωρίζει τα μοτίβα και τις ανωμαλίες στις συναλλαγές, εντοπίζοντας δυνητικά απάτες και απειλές, ενώ θα μπορεί να προβλέπει τις ανάγκες για καταπολέμηση της απάτης και να λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την προστασία των πελατών και των τραπεζών.
Τεχνητή νοημοσύνη – Οι κίνδυνοι στον κλάδο των τραπεζών
Δεν είναι λίγοι οι κίνδυνοι που κρύβονται πίσω από την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο των τραπεζών. Ένας από τους κύριους κινδύνους είναι η προστασία της ιδιωτικότητας των πελατών, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί τη συλλογή και την ανάλυση μεγάλων ποσοτήτων προσωπικών δεδομένων. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει την ύπαρξη αυστηρών μέτρων προστασίας και ασφαλείας των δεδομένων των πελατών, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Δημήτρης Παυλάκης.
Επιπλέον, η εξάρτηση από την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο της κυβερνοεπίθεσης και της απώλειας δεδομένων. Συνεπώς κρίνονται αναγκαία τα συστήματα προστασίας για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών καθώς και για την αποκατάσταση τυχόν προβλημάτων.
Τεχνητή νοημοσύνη – Οι θέσεις εργασίας και ο ρόλος της εκπαίδευσης
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Παυλάκη, με την αυξημένη χρήση της τεχνολογίας και την αυτοματοποίηση ορισμένων εργασιών, υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας θέσεων εργασίας για ορισμένους επαγγελματικούς τομείς μέσα στις τράπεζες. Ο ίδιος όμως επισημαίνει πως δεν θα χαθεί ποτέ η ανάγκη της προσωπικής επαφής του τραπεζικού πελάτη με τον τραπεζικό του σύμβουλο.
Στο πλαίσιο αυτό αποκτά καθοριστικό ρόλο η μετεκπαίδευση και η εκ νέου επαγγελματική κατάρτιση στον τραπεζικό τομέα προκειμένου οι εργαζόμενοι να προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες και ταυτόχρονα να διατηρούν την απασχόλησή τους στους νέους ρόλους που θα κληθούν να διαδραματίσουν. Κατά αυτόν τον τρόπο θα συμβάλλουν ταυτόχρονα στη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ