22.6 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Έρευνα σε εξέλιξη για τα αίτια της τραγωδίας στις γραμμές του ΗΣΑΠ – «Θα έφτανε Φάληρο αν δεν συγκρουόταν»

Έρευνα διενεργείται από τις Αρχές και τη ΣΤΑ.ΣΥ για τα αίτια του δυστυχήματος που σημειώθηκε νωρίς το πρωί στις γραμμές του ΗΣΑΠ και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενος και να τραυματιστούν άλλοι δύο.
Ένα μηχάνημα λείανσης των γραμμών αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του και τελικώς συγκρούστηκε με έναν συρμό του ηλεκτρικού ανάμεσα στους σταθμούς του Αγίου Νικολάου και της Αττικής.

Το μηχάνημα είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά και όταν έφτασε στο Ηράκλειο, έσπασαν τα φρένα του, όπως αναφέρουν συγκλίνουσες πληροφορίες, με αποτέλεσμα να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.

Οι υπεύθυνοι, τότε, αποφάσισαν να τοποθετήσουν τον συρμό στις γραμμές για να σταματήσουν τη φρενήρη πορεία του.

Ένας νεκρός και δύο τραυματίες


Στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά πέντε άτομα, που αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές για να σώσουν τη ζωή τους.
Ειδικότερα, πήδηξαν όταν βρίσκονταν στον σταθμό του Ηρακλείου, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι τρεις και να μεταφερθούν στο νοσοκομείο Γεννηματάς.

Η κατάσταση του ενός ήταν σοβαρότερη και, δυστυχώς, έχασε τη ζωή του λίγη ώρα αργότερα. Πρόκειται για έναν 41χρονο Έλληνα, ο οποίος ήταν εργοδηγός και εργαζόταν ως υπάλληλος επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών.
Οι τραυματίες είναι ένας υπάλληλος της ΣΤΑ.ΣΥ. και ένας υπάλληλος της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ.
«Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζουν την οδύνη τους για τον χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών» αναφέρεται στην εν λόγω ανακοίνωση και προστίθεται πως «η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος».

«Θα έφτανε Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση»


Ο κ. Σπύρος Ρεβύθης, εκπρόσωπος εργαζομένων της ΣΤ.ΑΣΥ, μιλώντας στην ΕΡΤ σημείωσε πως εάν η πορεία του μηχανήματος δεν είχε σταματήσει, αυτό θα έφτανε μέχρι και το Φάληρο.
«Θα έφτανε Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση» είπε, χαρακτηριστικά, και εξήγησε πως είχε αναπτύξει ταχύτητα 50 χιλιομέτρων, που θα ήταν πολλαπλάσια εάν έφτανε μέχρι αυτό το σημείο.
Εάν δεν σταματούσε, θα υπήρχε μετωπική σύγκρουση, εξήγησε.
Σημείωσε πως τα φρένα έσπασαν κατά τις διαδικασίες συντήρησης και διερωτήθηκε «γιατί δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά του συστήματα. Υπήρχαν;»

Τόνισε πως είναι «ευθύνη της αναδόχου εταιρείας» και εξέφρασε τη θλίψη του για τη ζωή του συναδέλφου του που χάθηκε αλλά και για τον τραυματισμό των άλλων δύο.
«Ανακαλύψαμε πολύ δυσάρεστα πως αντιμετώπισαν πρόβλημα τα φρένα και δεν διαθέτει εφεδρικό το μηχάνημα» και εξήγησε πως «όποιος συρμός μπαίνει στις γραμμές, πρέπει να έχει, ακόμα και οι πιο παλιοί συρμοί έχουν».


Ο κ. Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ. -με τη σειρά του- διευκρίνισε πως το μηχάνημα διέθετε εφεδρικό σύστημα, αλλά αυτό δεν λειτούργησε και το γιατί θα φανεί από την έρευνα.
«Ας αφήσουμε στις ανακριτικές Αρχές να δείξει τα αίτια» είπε και σημείωσε πως η διοίκηση βοηθά την οικογένεια του θανόντα και συνεργάζεται με την αστυνομία στην έρευνα.

Πώς διεξάγεται η κυκλοφορία


Σημειώνεται πως λόγω του δυστυχήματος υπάρχουν αλλαγές στην κυκλοφορία των συρμών.
Αυτή την ώρα, η κυκλοφορία στη Γραμμή 1 γίνεται στα τμήματα Ομόνοια – Πειραιάς και Α. Πατήσια – Κηφισιά.
Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7. Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από τον σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ