14.2 C
Athens
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2022

Αποκλειστικό ρεπορτάζ στα «Αποτυπώματα» που κυκλοφορούν: Αδικίες & σφάλματα στους αναρτημένους Δασικούς Χάρτες

Πολλά είναι τα προβλήματα και «βροχή» τα παράπονα για τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που έχουν προκύψει με την ανάρτηση των δασικών χαρτών στην Ανατολική Αττική και κυρίως στη Λαυρεωτική, όπου ακόμα και σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση με τις εκτάσεις που λανθασμένα έχουν καταχωρηθεί ως δασικές. Η σημερινή κυβέρνηση ομολογουμένως παρέλαβε μια συγκεχυμένη κατάσταση αφού οφείλει να διαχειριστεί δασικούς χάρτες με 180.000 ενστάσεις και μια σειρά από προβλήματα. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ειδικά ο υφυπουργός, κος Γιώργος Αμυράς, κάνουν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση ώστε πρώτα η Δημόσια Διοίκηση ενδογενώς να διορθώσει τα σφάλματα και έτσι να δοθούν λύσεις γρήγορα, άμεσα, καθαρά, με εύκολο τρόπο χωρίς επιβάρυνση των πολιτών.

Τα ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ μ’ ένα εκτενές ρεπορτάζ αναδεικνύουν το μείζον θέμα και τις αστοχίες του συστήματος. Διαπιστώνουμε πως η βούληση για την επίλυση των αδυναμιών είναι δεδομένη, όπως επίσης το γεγονός ότι έχει ιδιαίτερη σημασία ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που οφείλει να σταθεί δίπλα στους δοκιμαζόμενους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Θα ξεκινήσουμε το ρεπορτάζ μας ξεκαθαρίζοντας τη θέση μας ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπως και τα Δασαρχεία έχουν κομβικό ρόλο στη μάχη για την προστασία του φυσικού πλούτου της χώρας μας. Οφείλουμε γι’ αυτό να διασφαλίσουμε τις θεσμικές και υλικές προϋποθέσεις ώστε να επιτελούν απερίσπαστα το πολύτιμο έργο τους. Δυστυχώς διαπιστώνουμε όμως πως περιοχές οι οποίες  βρίσκονται εντός «φερομένων» δασικών εκτάσεων και έχουν οικιστική δραστηριότητα, περιλαμβανομένων κτισμάτων προϋφιστάμενων του 1955, αμφισβητείται το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους.

Δεν είναι λογικό να περιμένουν αυτές οι περιοχές την κύρωση των δασικών χαρτών που μπορεί να φθάσουν και σε ορίζοντα χρόνου πενταετίας ή και περισσότερο, σε ένα αβέβαιο μέλλον. Παράλληλα, μεγάλη μερίδα κατοίκων του Δήμου Λαυρεωτικής ζητούν από τον Δήμαρχο κο Δημήτρη Λουκά την αμέριστη συμπαράστασή του στη δράση τους και τη δέσμευση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και του ιδίου ότι θα ηγηθούν στην προσπάθεια προστασίας των ιδιοκτησιών τους.

Το ρεπορτάζ ξεκίνησε με την τηλεφωνική επικοινωνία μας αρχικά με τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, Δημήτρη Λουκά στον οποίο μεταφέραμε τα παράπονα και την απόγνωση πολλών ιδιοκτητών ακινήτων για την πρόσφατη ανάρτηση του δασικού χάρτη περιοχών Κερατέας – Λαυρίου – Σουνίου – Οικισμών κλπ. του Δήμου Λαυρεωτικής.

-Κε Δήμαρχε θα έχετε ενημερωθεί ότι στην περιοχή της Λαυρεωτικής υπάρχει πρόβλημα με τον δασικό χάρτη…

«Στην δική μας περιοχή πάμε καλά… Μιλάμε για το Δήμο Λαυρεωτικής».

-Υπάρχουν παράπονα και καταγγελίες ιδιοκτητών για λάθη στο δασικό χάρτη που εμφανίζουν τα ακίνητα τους ως δασικά…

«Τα παράπονα εντοπίζονται σε περιοχές με πρόβλημα όπως είναι το Σούνιο, έχει όμως ‘καθαρίσει’ από τον οικισμό Πασά Σουνίου μέχρι Πούντα Ζέζα αυτό το κομμάτι και όλοι οι παραλιακοί οικισμοί της Κερατέας. Εκτός από δύο-τρεις οικισμούς της Κερατέας που είναι βουνίσιοι και εκεί υπάρχει πρόβλημα γιατί εκεί λίγο-πολύ είναι δάσος… Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ χειρότερα. Είμαστε σε καλό δρόμο… Μπορώ να σας γράψω τα σημεία που εντοπίζεται το πρόβλημα. Θα σας στείλω σχετικό email».

-Κε Δήμαρχε ιδιοκτήτες ακινήτων καταγγέλλουν πως υπάρχει πρόβλημα με τη χρήση παλαιών αεροφωτογραφιών για την κατάρτιση των δασικών χαρτών. Γιατί δεν εφαρμόστηκε ο Νόμος 719/1977 – ΦΕΚ 301/Α/10-10-1977 ώστε να εξεταστούν αεροφωτογραφίες του έτους 1967 και όχι του 1945;

«Οι ενστάσεις που θα εκδικασθούν θα είναι βάσει του Νόμου του ’14 (Νόμος 4280/2014) άρα θα εξεταστούν με ευνοϊκότερους όρους… Ο Νόμος 719 του ’77 έχει να κάνει με το Κτηματολόγιο είναι άσχετος ως προς τους δασικούς χάρτες. Είναι ανά περίπτωση ποιες αεροφωτογραφίες θα χρησιμοποιηθούν. Θα σας τα γράψω αναλυτικά στο email…»

Τα αναπάντητα ερωτήματα προς τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής

Δυστυχώς παρά την πολυήμερη αναμονή και επανειλημμένες προσπάθειες επικοινωνίας με τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, Δημήτρη Λουκά τελικά ουδέποτε απάντησε εγγράφως στα γραπτά ερωτήματα που του διατυπώσαμε με σαφήνεια και με ειλικρινή διάθεση ενημέρωσης και όχι με αντιπολιτευτικό λόγο. Παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις ότι θα ανταποκριθεί και θα τοποθετηθεί σε συγκεκριμένα καίρια προβλήματα που προκάλεσε στους ιδιοκτήτες ακινήτων και συμπολίτες μας η ανάρτηση του δασικού χάρτη στη επικράτεια του Δήμου Λαυρεωτικής. 

Η θέση του Διευθυντή Δασών Αν. Αττικής για τις αεροφωτογραφίες

Κοινή διαπίστωση αποτελεί ότι η ανάρτηση των Δασικών Χαρτών για την εκτός σχεδίου περιοχή Λαυρίου, Κερατέας και Σουνίου με χρήση αεροφωτογραφιών της περιόδου της Κατοχής και του Μεσοπολέμου δημιουργεί σοβαρά ιδιοκτησιακά προβλήματα.
Σε επικοινωνία μας με τον Διευθυντή Δασών Ανατολικής Αττικής, Αναστάσιο Καλπαξίδη του θέσαμε το ερώτημα αν υπάρχει σκέψη ή ακόμα και πρόταση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή του νόμου 719/77 με κριτήριο τις αεροφωτογραφίες του 1967;

Ο Διευθυντής Δασών Αν. Αττικής και Δασολόγος κος Καλπαξίδης μας απάντησε χαρακτηριστικά:

«Σας ενημερώνουμε ότι το απαιτούμενο κριτήριο της χρήσης αεροφωτογραφιών έτους 1967, δεν προβλέπεται κατά τις ισχύουσες Τεχνικές Προδιαγραφές κατάρτισης Δασικών χαρτών (ΦΕΚ2373/Β΄/2017), σύμφωνα με τις οποίες οι Δασικές και Χορτολιβαδικές εκτάσεις αποδίδονται μετά από φωτοερμηνεία των α/φ παλαιότερης λήψης (αρθ.2.8 των Τεχνικών Προδιαγραφών). Χρησιμοποιούνται δε οι α/φ του έτους 1945/1960 που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του αντίστοιχου υπόβαθρου του ιστορικού ορθοφωτοχάρτη του έτους 1945 (αρθ.3.1.2 Τεύχους Τεχνικών Προδιαγραφών), ενώ – ειδικά- για την περιοχή της Αττικής, χρησιμοποιούνται παλαιότερης λήψης α/φ, ετών 1937-1938 (ή και έτους 1939) όπως προβλέπεται στο 3.3.2 άρθρο των Τεχνικών Προδιαγραφών».

Απεγνωσμένοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τους δασικούς χάρτες!

Πώς κινούνται οι πολίτες για να διαφυλάξουν την περιουσία τους

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η υποχρέωση του κράτους για ολοκλήρωση Δασολογίου (περιλαμβάνει τις εκτάσεις όπου έχουν εφαρμογή οι προστατευτικές διατάξεις του δασικού κώδικα) απορρέει από το άρθρο 24 του Συντάγματος του 1975. Προϋπόθεση για την κατάρτισή του αποτελεί η κύρωση των Δασικών Χαρτών, οι οποίοι για πρώτη φορά εισήχθησαν στη δασική νομοθεσία το 1979 (Ν. 998). Η κατάρτισή τους ωστόσο ξεκίνησε πολύ αργότερα, το 1999, βάσει του πρώτου νόμου για το Εθνικό Κτηματολόγιο (2664/1998), ένα έργο που «πάγωσε» για άλλη μια δεκαετία, έως το 2010, όταν με ρύθμιση της τότε υπουργού Περιβάλλοντος κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη έγιναν οι πρώτες τρεις αναρτήσεις σε Μαραθώνα, Πεντέλη και Νέα Πεντέλη. Η επανεκκίνηση έγινε με τον νόμο 4685/2020 μετά από μια σχεδόν χαμένη 12ετία κρίσης. Μην παραλείψουμε όμως να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στην προσπάθεια του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά, ο οποίος με νομοθετικές λύσεις, οριζοντίως, επιλύει ζητήματα που παρέμεναν «κάτω από το χαλί» πάρα πολλά χρόνια.

Σ ’αυτό το σημείο είναι άξιο αναφοράς επίσης ότι σύμφωνα  με  την  ισχύουσα  νομοθεσία  και  τη νομολογία, η ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου προϋποθέτει την ύπαρξη  κυρωμένων  δασικών  χαρτών.

Τα ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ με το αποκλειστικό ρεπορτάζ τους αναδεικνύουν το χρόνιο πρόβλημα των προσπαθειών της Ελληνικής Πολιτείας να επιλύσει το ιδιοκτησιακό των δασικών εδαφών αντιμετωπίζοντας  όλες  τις  περιοχές  της  χώρας με τους ίδιους νόμους και κανόνες χωρίς να λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής (εθιμικό δίκαιο,  ιστορική πορεία, οικονομικά, κοινωνικά και νομικά δεδομένα). Κάτι που διαχρονικά περιέπλεξε περισσότερο τα πράγματα παρά τα επίλυσε.

Ουσιαστικά η μη καταγραφή και κατοχύρωση των θεσμικών γραμμών (δασών και
δασικών εκτάσεων) μέχρι σήμερα, καθώς και η πολυπλοκότητα του
ιδιοκτησιακού καθεστώτος, δημιούργησε τεράστια προβλήματα.

Το ιδιοκτησιακό των δασικών εδαφών

Όσον αφορά το ιδιοκτησιακό των δασικών εδαφών της ελληνικής επικράτειας έχουμε το 74,1% της συνολικής έκτασης των δασών που ανήκει στο δημόσιο ενώ το 25,9% είναι μη δημόσια δάση. Από αυτά το 9% είναι κοινοτικά, το 10,4% ανήκουν σε μοναστήρια ή σε αγαθοεργά  ιδρύματα και το 6,5% είναι ιδιωτικά δάση.  Το ποσοστό των δημοσίων δασών θεωρείται από  τα υψηλότερα στην Ευρώπη ενώ το ποσοστό των ιδιωτικών δασών από τα χαμηλότερα.

Τι είναι δασικός χάρτης

Δασικός χάρτης  είναι ένας ορθοφωτοχάρτης που παράγεται από γεωμετρικά διορθωμένες αεροφωτογραφίες πρόσφατης λήψης, στον οποίο έχουν αποτυπωθεί τα όρια των  εκτάσεων που υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις της Δασικής νομοθεσίας. Η  κατάρτιση των δασικών χαρτών έχει ως αντικειμενικό σκοπό το διαχρονικό (παρελθόν/παρόν) και χωρικό (γεωγραφικό) προσδιορισμό των δασών και δασικών εκτάσεων.

Τα καταγεγραμμένα προβλήματα και το νομοθετικό θεσμικό πλαίσιο 

Οι δασικοί χάρτες αναδεικνύονται ως ένα απαραίτητο εργαλείο αλλά και επικίνδυνο συγχρόνως γιατί καταδεικνύουν τις  παραβάσεις  που διαπράχθηκαν εις βάρος της δημόσιας γης, εμφανίζοντας τις αυθαιρεσίες και  το εύρος της καταστροφής του φυσικού  περιβάλλοντος. Παράλληλα όμως καταδεικνύουν τις λανθασμένες ασκούμενες πολιτικές στη χωροταξία και τον  πολεοδομικό  σχεδιασμό που εφαρμόστηκαν. Στη συνέχεια του ρεπορτάζ μας τα ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ καταγράφουν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει κυρίως στο Δήμο Λαυρεωτικής αλλά και ευρύτερα στην Ανατολική Αττική με την ανάρτηση των δασικών χαρτών. Συγκεκριμένα δίνουμε απαντήσεις σε εξειδικευμένες αιτιάσεις πολιτών-ιδιοκτητών ακινήτων για ζητήματα του δασικού χάρτη. Οι αναπτύξεις μας βασίζονται στο ισχύον νομικό καθεστώς μέχρι και τον Οκτώβριο του 2021 καθώς και σε αποκλειστικές πληροφορίες μας.

Εκτός σχεδίου αυθαίρετα που προϋπάρχουν εδώ και 50 με 70 χρόνια

Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται η λειτουργία της διαδικτυακής πλατφόρμας της παρ. 1 του άρ. 52 του ν.4685/2020 (Φ.Ε.Κ. 92/Α΄/07-05-2020) από το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Σε αυτήν, με την καταβολή παραβόλου 250 ευρώ, δύναται να υπαχθούν κατοικίες που έχουν κατασκευαστεί χωρίς άδεια σε δάση και δασικές εκτάσεις καθώς και κατασκευές που τις συνοδεύουν.

Συνέπειες υπαγωγής στην εν λόγω πλατφόρμα και κατ’ επέκταση στις διατάξεις των αρ. 54 και 55 του ν.4685/2020 είναι η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα (30) έτη, η ανάκληση και αναστολή των ήδη ληφθέντων διοικητικών μέτρων, η αναστολή επιβολής νέων διοικητικών κυρώσεων, η αναστολή εκκρεμών ποινικών διώξεων και η μη άσκηση νέων.

Οι όροι και οι προδιαγραφές λειτουργίας της διαδικτυακής πλατφόρμας της παρ. 1 του άρ. 52 του ν. 4685/2020 περιγράφονται αναλυτικά στην υπ’ αρ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/68161/3775/16-07-2021, Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. 3253/΄Β/22-07-2021).

Κόστος διατήρησης των δασικών αυθαιρέτων

Ύστερα από τη δήλωση των δασικών αυθαιρέτων στην προαναφερθείσα διαδικτυακή πλατφόρμα, θα καταρτιστεί οικονομοτεχνική μελέτη για κάθε Περιφέρεια της Χώρας η οποία θα καταγράφει τη δόμηση εντός δασών και δασικών εκτάσεων (αριθμό οικιών, εμβαδόν, κάλυψη, ημερομηνία κατασκευής) καθώς και τη χωρική κατανομή της. Επιπλέον, θα περιγράφονται και οι συνέπειες της διατήρησης των κατασκευών αυτών στο περιβάλλον, θα εξετάζεται η αναγκαιότητα άμεσης κατεδάφισής τους και θα αναλύονται οι οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες τόσο σε περίπτωση κατεδάφισης, όσο και σε περίπτωση διατήρησής τους (αρ. 53 του ν.4685/2020).

Με βάση τις μελέτες αυτές θα προσδιοριστεί ενιαίο δασικό πρόστιμο για την υπαγωγή των δασικών αυθαιρέτων στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου. Στοιχεία που θα ληφθούν υπόψη για τον προσδιορισμό του ενιαίου δασικού προστίμου είναι η αξία της δασικής γης, το κόστος αναδάσωσης, η αντικειμενική αξία της πλησιέστερης στην κατασκευή ζώνης, οι απαραίτητες ενέργειες αντιστάθμισης για τη διατήρηση του δασικού ισοζυγίου κ.α.

Χρονικό φάσμα ανοικοδόμησης δασικών αυθαιρέτων που θα καλύπτει η υποβολή αίτησης στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα

Στις ευνοϊκές διατάξεις των αρ. 54 και 55 του ν.4685/2020 δύναται να υπαχθούν όσα δασικά αυθαίρετα έχουν ανεγερθεί μέχρι την 28η Ιουλίου 2011.

Κτίσματα που ανεγέρθηκαν πριν την περίοδο 1980-82 για τα οποία δεν απαιτούνταν πράξη χαρακτηρισμού από το Δασαρχείο:

Εφόσον έχουν κτιστεί χωρίς οικοδομική άδεια δηλώνονται και αυτά στην πλατφόρμα.

Χρησικτησίες και κατεδάφιση ή διεκδίκηση από το Δημόσιο

Για τα δάση και τις δασικές εκτάσεις της χώρας, εξαιρουμένων των περιοχών που περιγράφονται στο αρ. 62 του ν.998/1979, ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του δημοσίου και σε δημόσιες εκτάσεις δεν υφίσταται χρησικτησία.

Μονοκατοικία η οποία υφίσταται πριν το 1955

Κτίσμα προϋφιστάμενο του 1955, σύμφωνα με βεβαίωση της οικείας Πολεοδομίας, υπάγεται στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν.998/1979 και δεν χαρακτηρίζεται ως δάσος ή δασική έκταση ως νομίμως υφιστάμενο.

Κατάθεση αντίρρησης και υποβολή αίτησης στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα

Δικαίωμα για να υποβάλουν αίτηση στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν και όσοι έχουν υποβάλει αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος του δασικού χάρτη, αντιρρήσεις, αίτηση ακυρώσεως ή οποιοδήποτε άλλο διοικητικό ή ένδικο βοήθημα, με το οποίο αμφισβητούν ότι η ιδιοκτησία τους έχει δασικό χαρακτήρα. Σε περίπτωση που προκύψει, μετά από διόρθωση προδήλου σφάλματος, αποδοχή αντιρρήσεων, ακύρωση του χάρτη με δικαστική απόφαση ή αναμόρφωση του δασικού χάρτη, ότι η δηλωθείσα κατοικία βρίσκεται εντός εκτάσεως που δε διέπεται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, η υπαγωγή της στα αρ. 54 και 55 του ν.4685/2020 αίρεται και επιστρέφονται στον ενδιαφερόμενο τα παράβολα και τα πρόστιμα που έχει τυχόν καταβάλει.

Διευθέτηση των υποθέσεων των δασικών ακινήτων

Αρμόδια αρχή για την παραλαβή και τον έλεγχο των υποβαλλόμενων αιτήσεων είναι το Τμήμα Προστασίας του οικείου Δασαρχείου (ή της οικείας Δ/νσης Δασών αν δεν υπάρχει Δασαρχείο).

Χρήση αεροφωτογραφιών βάσει του άρθρου 19 του Ν. 719/77 (ΦΕΚ 301/Α/10-10-77)

Η κατάρτιση των δασικών χαρτών έχει ως σκοπό τον διαχρονικό προσδιορισμό και αποτύπωση των δασών και των δασικών εκτάσεων ολόκληρης της χώρας. Ειδικότερα, η όλη διαδικασία συνίσταται στην έρευνα των εκτάσεων που είτε σήμερα είτε στο παρελθόν καλύπτονταν από δασική βλάστηση.

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές κατάρτισης των δασικών χαρτών (ΦΕΚ/Β’/2372/12.07.2017) η διερεύνηση της βλάστησης για την οριοθέτηση και καταγραφή των δασών στο παρελθόν πραγματοποιείται με την εξέταση των αεροφωτογραφιών λήψης έτους 1945 (ή αν δεν υπάρχουν του 1960), ως το μοναδικό και παλαιότερο αποδεικτικό υλικό το οποίο καλύπτει συνολικά την ελληνική επικράτεια.

Αντίστοιχα, η οριοθέτηση και καταγραφή των υφιστάμενων σήμερα δασών και δασικών εκτάσεων συνίσταται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών της βλάστησης μίας έκτασης, με τη χρήση αεροφωτογραφιών πιο πρόσφατης λήψης και συγκεκριμένα των ετών 2007/2009 ή 2015/2016.

Από τη σύνθεση των οριογραμμών που προκύπτουν ύστερα από τη φωτοερμηνεία των αεροφωτογραφιών έτους λήψης 1945/1960 και των προσφάτων, για την ίδια περιοχή, είναι εφικτή η διάκριση των παρακάτω περιπτώσεων:

• Εκτάσεις που ήταν ανέκαθεν δάση ή δασικές (ΔΔ)

• Εκτάσεις που εκχερσώθηκαν ή καταστράφηκαν στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε (ΔΑ)

• Εκτάσεις που αναδασώθηκαν ή δασώθηκαν στο διάστημα που μεσολάβησε (ΑΔ)

Το άρθρο 19 του Ν. 719/77 αναφέρεται σε ιδιοκτησιακά ζητήματα τα οποία δεν εξετάζονται από τους δασικούς χάρτες δεδομένου ότι το περιεχόμενό τους αναφέρεται αποκλειστικά στο χαρακτήρα των εκτάσεων (δασικός/χορτολιβαδικός ή μη).

Σχίνοι και θάμνοι εντός Λαυρίου

Σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία οι εκτάσεις που καλύπτονται από σχίνους και θάμνους χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές.

Εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως (περιοχές της παρ. 2α του αρ. 23 του ν. 3889/2010) δεν καταρτίζεται δασικός χάρτης, συνεπώς για τις εν λόγο εκτάσεις δεν ισχύουν οι προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

Ασπάλαθοι:

Στις 08.04.2021 το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών, ύστερα από σχετικό ερώτημα που του απηύθυνε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, κατέληξε σε ομόφωνη γνωμοδότηση για τους ασπάλαθους, σύμφωνα με την οποία εκτάσεις που κατά το παρελθόν είχαν αγροτικό χαρακτήρα και στις οποίες λόγω της εγκατάλειψης αναπτύχθηκαν ασπάλαθοι και φρυγανώδης βλάστηση, δε χάνουν τον αγροτικό χαρακτήρα τους και δε χαρακτηρίζονται δασικές. Με αυτό τον τρόπο επιλύονται σημαντικές αστοχίες που αφορούν στον χαρακτηρισμό των παραπάνω εκτάσεων.

σ.σ. Περισσότερες πληροφορίες για τους δασικούς χάρτες:

https://www.ktimatologio.gr/categories/dasikoi-hartes

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ