30.7 C
Athens
Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025

Λιανεμπόριο: Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους και τα «second hand» κερδίζουν έδαφος

H ανάπτυξη των αλυσίδων λιανεμπορίου με προϊόντα χαμηλού κόστους, οι οποίες έχουν έρθει στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς ενώ αξιοσημείωτη άνοδο εμφανίζει και η κατηγορία των μεταχειρισμένων ειδών.

H ακρίβεια στα είδη βασικής ανάγκης έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε περικοπές των δαπανών στις αγορές αγαθών που θεωρούνται δευτερευούσης σημασίας, όπως ρούχα, παπούτσια, είδη για το σπίτι κτλ. Κάτι άλλωστε που αποτυπώθηκε ακόμη και την περίοδο των θερινών εκπτώσεων κατά την οποία, ένας στους δύο εμπόρους της Αθήνας και το 62% των εμπόρων στον Πειραιά, δήλωσαν πως είδαν χαμηλότερο τζίρο στα ταμεία τους σε σχέση με πέρσι.

Την ίδια στιγμή, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, πολλοί καταναλωτές αναδιαμορφώνουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αναζητώντας οικονομικότερες λύσεις προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Ενδεικτικό της τάσης αυτής είναι οι ρυθμοί με τους οποίους αναπτύσσονται στη χώρα μας ξένες αλυσίδες με low cost προϊόντα. Όπως για παράδειγμα η πολωνική Pepco, η οποία συμπληρώνει τον Οκτώβριο έναν χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά και έχει ήδη ανοίξει περισσότερα από 15 καταστήματα έως τώρα σε διάφορες περιοχές της χώρας. Ή αντίστοιχα η επίσης πολωνική Sinsay που μετά το πρώτο κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης στις αρχές του 2023 ετοιμάζεται για τα Ιωάννινα και συνεχίζει το επόμενο διάστημα σε άλλες πόλεις της χώρας. Το δίκτυο των καταστημάτων τους αναπτύσσουν ταχύτατα τα τελευταία χρόνια και η τουρκική αλυσίδα οικονομικής ένδυσης LC Waikiki αλλά και σερβική με καλλυντικά, Lilly Drogerie.

spot_img

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ