«Καυτός» θα είναι ο Αύγουστος για την ΕΡΓΟΣΕ η οποία θα ξεκινήσει την προώθηση έργων προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ από τα οποία τα 3,3 δισ. μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και τα υπόλοιπα με άμεση δημοπράτηση.
Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου και θα τον κάνουν πιο ελκυστικό τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές, δίνοντας την ευκαιρία στην χώρα μας να μετατραπεί σε κέντρο hub της ευρύτερης περιοχής.
Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει κρίσιμα ορόσημα µε στόχο την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας µέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου εντός του Αυγούστου.
Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση έργων με τα οποία ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων η Ελλάδα γίνεται και logistics hub.
Ως προς τους λιμένες που έχουν επιλεγεί, αρχικά, αυτοί είναι οι λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο 6ος Προβλήτας του ΟΛΘ, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και η διασύνδεση με το Ορμένιο.
Τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου
Πρόκειται για έργα τεχνικά πολύπλοκα και ο καθορισμός των κατάλληλων προδιαγραφών και των όρων εκτέλεσης των συμβάσεων κατασκευής τους δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί µε ακρίβεια εκ των προτέρων, όπως απαιτεί η δημοπράτηση µε μειοδοτικό διαγωνισμό.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
Προϋπολογισμός: 429.000.000 €
Τεχνικά Στοιχεία
• 10,9 χλµ – Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή (τελευταίο 1,5 χλµ μονή). Το έργο θα περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της πόλης της Πάτρας (µέσω τεχνικού C&C) συνολικού μήκους 5,16 χλµ.
• Στο τμήμα αυτό η γραμμή θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξασφάλιση λειτουργίας του προαστιακού µε την διατήρηση των οχτώ σιδηροδρομικών στάσεων (ΣΣ) που λειτουργούν και σήμερα
• Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα (Ρίο) – Νέος Λιμένας Πάτρας
• Υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή προς Πύργο
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΟΡΜΕΝΙΟ
Προϋπολογισμός: 815.300.000 €
Τεχνικά Στοιχεία
• 178 χλµ. – Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή
• Αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα
• Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης
• Αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραμμής και της περιοχής όδευσης
• Λειτουργία του έργου ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του Έβρου ποταμού
• Βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής µε το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορμένιο
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ
Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 €
Τεχνικά Στοιχεία
• 206 χλµ. – Μονή Σιδηροδρομική Γραμμή (κατά τμήματα διπλή)
• Ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας.
• Για το Τμήμα Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη: Έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ενώ για το τµήµα Νέα Καρβάλη – Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προϋπολογισµός: 45.000.000,00 €
Τεχνικά Στοιχεία
• Το έργο αφορά στη νέα δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) µε την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει τον Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης µε τον Εμπορικό Σταθμόκαι τον Λιμένα.
• Περιλαμβάνει ακόμα και ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών. Το δίκτυο θα έχει µορφή «Χ» µε δυο διασταυρούµενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο Νέος Σιδ. Σταθμός του ΟΣΕ και αφετέρου στην περιοχή του Λιμένα πλησίον του Προβλήτα 1.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ
Προϋπολογισμός: 380.000.000 €
Τεχνικά Στοιχεία
• 31,7 χλµ. – Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή
• Προβλέπονται 2 σιδ. σταθμοί και 7 σιδηροδρομικές στάσεις. Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης µε δυνατότητα πρόσβασης µε αυτοκίνητο ή µε άλλο τοπικό µέσο μαζικής μεταφοράς
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Προϋπολογισμός: 300.000.000 €
Τεχνικά Στοιχεία
17 χλµ. – Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή
Για τη σύνδεση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής µε το λιμένα Ραφήνας έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις(μπορούν να εφαρμοστούν και συνδυαστικά):
• 1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής σιδ. στάσης Παλλήνης µέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού –Ραφήνας µε το Λιμάνι της Ραφήνας.
• 2η Εναλλακτική: Η σιδ. σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας µέσω της υφιστάμενης σιδ. γραμμής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).
Στο έως σήμερα μελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.
1 σχόλιο