Στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του πέμπτου κατά σειρά ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, που τεστάρεται στους δρόμους της Αθήνας, επιβιβάστηκε σήμερα η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης» δήλωσε ο υπουργός, κ. Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια των νέων λεωφορείων της Αθήνας, μεταξύ των οποίων σε πρώτη φάση θα είναι 200-220 ηλεκτρικά, αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο.
Εκτίμησε δε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200-220 οχημάτων. Η χρηματοδότηση της ανανέωσης του στόλου με ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0» κι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Irizar ie tram βγαίνει στους δρόμους της Κυψέλης
Προκειμένου δε να γίνει η επιλογή του καταλληλότερου τύπου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου για τις συνθήκες της πόλης, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν σε δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες. Το Irizar ie tram, μήκους 12 μέτρων, είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο υπό δοκιμή και θα εκτελέσει για τέσσερις εβδομάδες δοκιμαστικά το δρομολόγιο της Γραμμής 2 των Τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή». Διαθέτει και αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑμεΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι.
Το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο παραχώρησε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ανταποκρινόμενος στην ανοιχτή πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό. Συνολικά, έχουν δοκιμαστεί πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, τρία κινεζικής τεχνολογίας και δύο ευρωπαϊκής.
50% περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους από το 2019
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης ότι για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια έχουν γίνει προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και έχει ενισχυθεί ο στόλος με καινούργια λεωφορεία, μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ και μέσω leasing. Όπως είπε, η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, που εν μέσω πανδημίας, ενίσχυσε σημαντικά το στόλο και τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες. Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 50% περισσότερα οχήματα σε σύγκριση με το 2019 και κάθε μέρα γίνονται 3.000 περισσότερα δρομολόγια.
Τα τρία βήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες περιλαμβάνουν, πρώτον, την ανάταξη του στόλου, δεύτερον, την ενίσχυση του στόλου με την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και μέσω leasing και τρίτον, την ανανέωση του στόλου.
Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννηςδήλωσε: «Ακολουθούμε μια σταθερή πορεία ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών με οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση διεισδύει όλο και πιο δυναμικά στην καθημερινότητα των μετακινήσεων και η πολιτεία δίνει το παράδειγμα, ανανεώνοντας τον στόλο με νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Δημιουργούμε καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες μετακινήσεων για τους πολίτες, με υποδομές που θα παραμείνουν στην υπηρεσία των αστικών συγκοινωνιών και μετά την πανδημία».
Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε., κ. Στέφανος Αγιάσογλου δήλωσε: «Οδηγούμε την Ο.ΣΥ. Α.Ε. στη νέα εποχή των αστικών συγκοινωνιών. Σήμερα, δοκιμάζουμε το πέμπτο κατά σειρά ηλεκτρικό λεωφορείο σε πραγματικές συνθήκες κίνησης ενόψει της ανανέωσης των οχημάτων μας με λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η διαδικασία θα ξεκινήσει το φθινόπωρο και ευελπιστούμε ότι στο τέλος της επόμενης χρονιάς η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ευρώπη».
Με πληροφορίες από τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο»