Σήμερα, υπάρχει ήδη ένα πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το κράτος. Ωστόσο, σύντομα θα δούμε περισσότερες δράσεις γύρω από το συγκεκριμένο θέμα αφού τον Νοέμβρη, στη Σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26) που θα διεξαχθεί στη Γλασκώβη, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να παρουσιάσει νέους, φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.
Σύμφωνα με πληροφορίες μια νέου τύπου απόσυρση βρίσκεται στα σκαριά.
Θα έχει σαν στόχο να δώσει κίνητρο στους ιδιοκτήτες παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ξεπερασμένης τεχνολογίας να αποκτήσουν ένα σύγχρονο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ η αρχή θα γίνει από τους εταιρικούς στόλους οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα:
- Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
- Αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.
- Αύξηση, σχεδόν στο διπλάσιο, του ποσού επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Θα ανέλθει στις 22.500 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.
- Επιλέξιμες θα είναι πλέον και δημοτικές επιχειρήσεις όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
- Επιλέξιμα για επιδότηση ποδηλάτων θα είναι και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρείες διανομής (delivery).
- Επιλέξιμη η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.
Οι ελαφρύνσεις που θα γίνουν θα επιτρέψουν στις εταιρείες να επιλέξουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα για το προσωπικό τους, κάνοντας πολύ πιο προσιτή τη χρονομίσθωση από τις εταιρείες leasing.
Άλλωστε το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού μέχρι σήμερα δείχνει αυξημένο. Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχει από τον Αύγουστο του 2020 (δεν έχει κλείσει ακόμη ένα χρόνο, δηλαδή), συγκέντρωσε 14.000 αιτήσεις από φυσικά και νομικά πρόσωπα για επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων.
Αν σκεφτούμε ότι μέχρι το 2019 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.345 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το 2020 μόνο (που δεν ήταν καλή εμπορική χρονιά) πουλήθηκαν 2.135, γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι η αύξηση είναι τεράστια. Για φέτος οι εκτιμήσεις λένε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αγγίξουν ή και θα ξεπεράσουν τα 3.795 νέα αυτοκίνητα.
Με πληροφορίες από το gocar.gr